Szkolenie JavaScript – wzorce projektowe jest przeznaczony dla osób, odpowiedzialnych za tworzenie i dostarczanie oprogramowanie, takich jak: programiści, architekci, managerowie…
Wzorce projektowe to sformalizowane najlepsze praktyki, które programista może wykorzystać do rozwiązywania typowych problemów podczas projektowania aplikacji lub systemu. To szablony do rozwiązywania typowych problemów w inżynierii oprogramowania. Zapewniają powtarzalne rozwiązania, które możesz zastosować w przypadku niektórych typowych problemów, z którymi się spotykasz. Wzorce projektowe nie są gotowym rozwiązaniem, kodem, klasą lub biblioteką, które można zaimportować do projektu. Stanowią ogólne rozwiązanie problemu. Każdy projekt będzie miał nieco inny sposób na jego rozwiązanie.
Forma szkolenia jest zbalansowana i obejmuje wykłady prowadzone przez doświadczonego architekta oprogramowania z wieloletnią praktyką w branży, oraz warsztaty na których uczestnicy będą mieli okazję w sposób praktyczny wykorzystać uzyskaną wiedzę. Trener jest w stałym kontakcie z Uczestnikiem aby wspierać go w przypadku problemów w wykonywaniu zadania.
Przydatne informacje związane z platforma e-learningową znajdziesz tutaj.
Jeżeli poszukujesz pracy zapraszamy do przesłania swojego CV więcej
1. Wprowadzenie
- Czym jest wzorzec projektowy
- Antywzorce
- Powszechne korzystanie z języka JavaScript
2. Organizacja kodu
- Struktura kodu
- Zasięg globalny
- Obiekty w języku JavaScript
- Tworzenie prototypu
- Dziedziczenie
- Moduły
- Klasy
- Najlepsze praktyki związane z procedurami i rozwiązywaniem problemów
3. Wzorce kreacyjne
- Fabryka abstrakcyjna
- Budowniczy
- Metoda wytwórcza
- Singleton
- Prototyp
4. Wzorce strukturalne
- Adapter
- Most
- Kompozyt
- Dekorator
- Fasada
- Pyłek
- Pełnomocnik
5. Wzorce operacyjne
- Łańcuch odpowiedzialności
- Polecenie
- Interpreter
- Iterator
- Mediator
- Memento
- Obserwator
- Stan
- Strategia
- Metoda szablonowa
- Odwiedzający
6. Programowanie funkcyjne
- Funkcje w programowaniu funkcyjnym
- Przekazywanie funkcji
- Filtry i potoki
- Akumulatory
- Zapamiętywanie
- Tworzenie instancji
7. Programowanie reaktywne
- Zmiany stanu aplikacji
- Strumienie
- Filtrowanie strumieni
- Scalanie strumieni
- Strumienie powiązane z multipleksowaniem
8. Wzorce aplikacji
- Historia
- Model View Controller
- Model View Presenter
- Model View ViewModel
9. Wzorce internetowe
- Wysyłanie kodu JavaScript
- Dodatki
-- Biblioteka jQuery
-- Biblioteka d3
- Wielowątkowość
- Wzorzec Wyłącznik
- Wzorzec obiektów Promise
10. Wzorzec przesyłania komunikatów
- Czym jest komunikat
- Żądanie – Odpowiedź
- Publikowanie – Subskrybowanie
- Kolejki utraconych wiadomości
11. Mikrousługi
- Fasada
- Selektor usługi
- Usługi agregujące
- Potok
- Aktualizator komunikatów
- Wzorce niepowodzeń
12. Wzorce używane do testowania
- Piramida testowania
- Testy jednostkowe
- Technika Arrange-Act-Assert
- Obiekty fałszywe
- Szpiedzy testów
- Elementy zastępcze
- Atrapa obiektu
- Technika monkey patching
- Interakcja z interfejsem użytkownika
13. Wzorce zaawansowane
- Wprowadzanie zależności
- Przetwarzanie końcowe w czasie rzeczywistym
- Programowanie aspektowe
- Kody mixin
- Makra