Wprowadzenie:
- Tworzenie strony w HTML5
- Struktura strony
- Nowe znaczniki strukturalne HTML5
- Uproszczenie strony
-
Jak publikować strony, posty, obrazy i pliki video?
- Tworzenie i formatowanie postów i stron
- Dodawanie linków
- Wstawianie i osadzanie mediów – obrazów, wideo, audio
- Tworzenie i struktura menu
- Zapoznanie się z pulpitem nawigacyjnym
- Posty, strony, tagi, multimedia i więcej: administracja treścią
- Podstawowa konfiguracja
- Inne ustawienia
Dlaczego HTML5?
- Problemy z adresami HTML4
- Problemy z adresami XHTML
- Nowe, bardziej elastyczne podejście do HTML5
- Nowe funkcje HTML5
- Specyfikacje HTML5
- Aktualny stan wsparcia przez przeglądarki
- Sekcje i artykuły
- Sekcja Tag
- Artykuł Tag
- Outlining
- Dostępność
HTML5 AUDIO i VIDEO
- Obsługiwane typy plików medialnych
- Element Audio
- Formaty Audio
- Multiple Sources
- Atrybuty znaczników Audio
- Pobieranie i tworzenie plików Audio
- Element Wideo
- Atrybuty tagu Wideo
- Tworzenie i konwertowanie plików wideo
- Dostępność
- Elementy Multimedialne
- Radzenie sobie z przeglądarkami nieobsługującymi HTML5
Formularze HTML5:
- Biblioteka Modernizr
- Nowe Input Types
- search
- tel
- url i email
- date/time input types
- number
- range
- atrybuty min, max, step
- color
-
Nowe atrybuty formularza HTML5:
- autocomplete
- novalidate
-
Nowe atrybuty pola formularza HTML5:
- required
- placeholder
- autofocus
- autocomplete
- form
- pattern
-
Nowe elementy formularza:
- Datalist
- progress and meter
HTML5 Web Storage:
- Wprowadzenie HTML5 Web Storage
- Web Storage
- Obsługa przeglądarki
- Local Storage
- Session Storage
- Prefixing your Keys
- Other Storage Methods
- Web Database Storage
- Indexed Database API
HTML5 Canvas:
- Rozpoczęcie pracy z Canvas
- Rysowanie linii
- Multiple Sub-Paths
- Proces rysowania ścieżki
- Metoda fill()
- Kolor i przezroczystość
- Prostokąty
- Koła i łuki
- Krzywe kwadratowe i Beziera
- Obrazy
- drawImage() – Basic
- drawImage() – Sprites
- Tekst
- Zintegrowane API
- Interfejs API aplikacji offline
- Plik manifestu pamięci podręcznej
- Plik HTML
- Pamięć podręczna aplikacji z zarządzaniem JavaScript
- Przykładowa aplikacja
- API przeciągnij i upuść